tirsdag 27. august 2013

Eplet faller ikke langt fra stammen - Lungemosbaby!

Jeg gir dere Lungemosbabyen 2013:



Video - fungerer dessverre ikke på iPhone/iPad.

Dette er Anna Kristine og hun er snart 5 1/2 mnd. I dag fikk hun smake lungemos for første gang og det falt , ikke overraskende vil kanskje noen si, i smak. Eplet har falt svært tett opptil stammen der altså. Lungemosmamma er SÅ stolt, rørt og lykkelig!

Det skal sies at jeg ikke anbefaler å mate så små barn med lungemos, dette her var bare en bitteliten smaksprøve. Lungemos er et blandingsprodukt som inneholder en del salt og barn under 1 år skal ikke ha alt for mye av det, stakkars små. Salt potetgull får jeg altså for meg selv noen måneder til :-)

Hennes foreldre spiste derimot masse lungemos. Lungemosen hadde vi stekt sammen med litt bacon, sopp, brekkbønner og spinat. Dette ble servert sammen med en mos laget av blomkål, brokkoli og en dæsj creme fraiche. Et godt lavkarbomåltid for de som driver med slikt.  


2 kommentarer:

  1. Morsom lesning, jeg inviterer meg selv på lungemosmiddag en gang jeg passerer!
    Jeg må ærlig innrømme at jeg er skeptisk, men jeg har tatt feil før, så jeg får fortsette med å være åpen for nye impulser!

    SvarSlett
  2. Bloggens aller første kommentar! Nå står stemninga i taket her :-)

    Heldigvis for deg så er det faktisk sånn at den første som kommenterer på bloggen vinner en utsøkt middag hjemme hos lungemosbloggens mor. Gi lyd en dag du skal passere så disker jeg opp et utsøkt måltid. Jeg lover å lage nok dessert, uten lungemos, i tilfelle hovedretten ikke faller i smak.

    SvarSlett