onsdag 26. juni 2013

Chili con lungemos i tortillalefse/enchiladas

Klart for restemat! Har du igjen chili con lungemos så lag enchiladas. Jeg kjøpte coop sine hvitløks tortillalefser som jeg fylte med restene.


Rull sammen og legg i ildfast form. Jeg lagde 4 stk og det var nok til at to store voksne ble stappmette.

Salsa:

1/2 boks hermetiske hakkede tomater
1/2 finhakket løk
1 fedd finhakket hvitløk
Litt chilisaus eller chilipulver
Smak til med spisskummin, salt og pepper
Jeg hadde også i litt hakket soltørket tomat, men det kan droppes.

Hjemmelaget salsa

Hell salsa og litt mais over lefsene. Strø til slutt finskåret/revet ost på toppen. 


Stek på 225 grader til osten har smeltet og fått en fin gyllen farge. 

Dette er supergodt!


Server med salat, rømme og tortillachips. Og kanskje jeg iskald corona med lime... Ay caramba!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar