torsdag 13. juni 2013

Kryddersmør

Det er viktig med et variert kosthold og derfor kan jeg ikke servere lungemos til middag hver dag. Synd, men sånn er det. Derfor blir det ikke i dag en oppskrift på lungemosmiddag, men oppskrift på tilbehør til den retten jeg kommer til å presentere her i morgen.

Kryddersmør er enkelt, det bare tar litt tid før det er klart. Først må du passe på at smøret er mykt, du må altså ha smøret i romteperatur en stund før du kan putte i ingrediensene. Du må også beregne litt tid etterpå for smøret må inn i kjøleskapet for å stivne igjen. Jeg tok ut smøret på morgenen. Blandet alle ingrediensene til lunsj og spiste det til middag. Kjekt å være hjemme i permisjon :-)

Jeg har ingen fast oppskrift på kryddersmør. Jeg slenger i det jeg tilfeldigvis har i huset. Denne gangen ble det slik:

Ca 100 g ekte smør
1 hvitløksfedd
1/4 rød chili
5 soltørkede tomater
5 sorte oliven

Alt ble finhakket før jeg blandet det i smøret. Ferdig blandet så la jeg det på er bakepapir og formet smøret til en pølse. Jeg pakket "pølsa" inn i bakepapiret før jeg la det inn i kjøleskapet.
Vær kreativ og lag din helt egen utgave. Det er perfekt nå i grillsesongen!

bilde.JPG
Jeg ser jeg kan jobbe litt med presentasjonen. Pølsa ble litt skakk og rar gitt... Men smaken var utmerket! 

Smøret blir altså servert til morgendagens lungemosmiddag. Klarer du å tippe hva det er? Legg igjen ditt tips i kommentarfeltet :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar