lørdag 22. juni 2013

Omelett med lungemos, sopp og parmesan

I går kveld ble jeg så fysen at fytti rakker`n!
Siden vi prøver å få av noen kilo så var det ikke noe snop i huset, og knekkebrød med magerost var bare ikke godt nok. Dermed ble det omelett til kveldskos. Denne oppskriften er så langt ikke en av mine favoritter. Det er mulig jeg redigerer innlegget senere når jeg har prøvd omelett igjen. Men mannen i huset syns den smakte helt herlig så derfor legger jeg den ut på bloggen allikevel.

Du trenger:

Smør til steking
4 egg
4 ss vann
Gressløk
Kvernet pepper
3-4 sjampignon
1/4 slangeagurk
1/2 rødløk
1/2 pakke lungemos
Revet parmesan

Visp sammen egg, vann, pepper og gressløk. Visp godt!

Stek sopp, agurk og løk i middels varm panne til det blir blankt. Ha i lungemos og rør forsiktig om til lungemosen har løst seg helt opp. Hell over eggeblandingen og la det stå på svak varme i ca 3-4 minutter før du har revet parmesan på toppen. La omeletten stå i 8-10 minutter til på svak varme, gjerne under lokk.



Server med en skive godt brød og et glass iskald melk.

I dag har jeg handlet inn ingrediensene til chili con lungemos. Følg med, følg med :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar