tirsdag 11. juni 2013

Lungemos med chorizo, soltørket tomat og spinat.

Det er 10-er marked på nærbutikken og da er det alltid tilbud på lungemos. Nå har jeg derfor et kjøleskap fylt av lungemos!
I går hadde vi middagsgjester og da serverte jeg ovnsbakt torsk med chorizosalsa. Oppskriften var som vanlig hentet fra trinesmatblogg.no. Brukte en del av restene fra i går i dagens lungemosrett.

Du trenger:
1 fedd hvitløk
1 chili
3 sjalottløk
En håndfull soltørkede tomater
2 champignon
100 g chorizo
En pakke lungemos
En halv pose fersk spinat
Litt ost (hvis du har)

Varm litt olje og stek finhakket hvitløk, chili og sjalottløk på middels varme. Skjær de soltørkede tomtene og soppen i skiver, chorizoen i terninger og ha dette i. La det steke til soppen er gyllen.
Skjær lungemosen i skiver og fordel i panne. Rør om av og til og la det steke til lungemosen har løst seg opp.
Spre spinat og ost på toppen og la det stå 2-3 minutter til spinaten har falt litt sammen. Gjerne under lokk. Denne gangen brukte jeg siste rest av en gulost på toppen, men bruk gjerne parmesan eller fetaost.
Jeg serverte dette med fullkornspasta/tagliatelle.

Det var utrolig godt, jeg lover!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar